Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Påskdagen

Av Karolina - 20 april 2014 21:12

Nu har jag jobbat klart för denna helg. Jobbat fredag tills idag, mycket att göra men det är skönt istället för att man ska jaga jobb. Idag när jag kom hem var jag jätte trött, maken hade tagit barnen med till farmor och farfar så det var tomt och tyst när jag kom hem från jobbet tog en snabb dusch och sedan la jag mig och som i nästan 2 timmar, är fortfarande trött men nu är jag i alla fall pratbar. 

Men imorgon annandag påsk är jag ledig och ska bara umgås med min familj och må bra.


Igår hade vi även påskmiddag här hemma i Ramnäs, vi blev 12 personer allt som allt, det var trevligt att träffa alla, prata och umgås, vi hade knyt så alla bidrog med någonting.


Känns så skönt att ännu en högtid få dela den men maken det blir 2 år i maj som han nästan var död, eller han var kliniskt död men med hjälp av hjärt- och lungräddning klarade han sig, det är 5% som överlever ett hjärtstopp utanför sjukhus och det är ännu färre som återkommer till arbetslivet och kan klara sig själv!

Min man är en av dom få som inte bara överlevde utan också kan jobba 100% och klara sig själv känns som en högvinst på lotteri, han var på rätt ställe men kompetenta personer och nära ett stort sjukhus, Akademiska.


Skulle behöva plugga imorgon men jag hoppar det och myser med familjen istället! Skönt att det ska bli vackert väder.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 19 augusti 2014 11:10

Nu var det länge sedan jag var här. Kursen i folkhälsovetenskap är avslutad och jag fick ett G (man kan bara få G eller U), en strulig kurs med lärare som la in mer i uppgifterna efter inlämning och som inte svarade eller var mindre trevliga, komme...

Av Karolina - 19 maj 2014 21:10

Igår lämnade jag in min intervention i folkhälsovtenskapen, den handlar om övervikt och fetma bland barn och ungdomar och hur man med hjälp av ökad fysisk aktivitet i skolan kan minska den. Imorgon blir det e-möte med min granskningsgrupp för disku...

Av Karolina - 16 maj 2014 13:54

Just nu skulle jag behöva fler timmar på dygnet. På söndag ska min intervention inom folkhälsovetenskap lämnas in, är inte helt klar med denna. Har dock producerat ca 6 - 7 sidor hittills har dock ett antal punkter kvar att skriva om.   Sedan...

Av Karolina - 6 maj 2014 20:46

Idag är det exakt 2 år sedan maken hade sina 3 hjärtstopp, men överlevde! Första hjärtstoppet fick han på cykel i ca 35 km / h. Tack vare Per, Elin och Per som gav hjärtlungräddning på olycksplatsen, makens bra grundkondition samt närheten till e...

Av Karolina - 5 maj 2014 21:22

Har just nu alldeles för mycket att göra! Pluggar som sagt heltid! 50% folkhälsovetenskap samt 50% sociologi, men idag är jag bara glad, då jag fått min enkät med följebrev och enkätdiskussion godkänd, och jag som var helt säker på att jag skulle f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards