Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Länge sedan jag var här!

Av Karolina - 19 augusti 2014 11:10

Nu var det länge sedan jag var här.

Kursen i folkhälsovetenskap är avslutad och jag fick ett G (man kan bara få G eller U), en strulig kurs med lärare som la in mer i uppgifterna efter inlämning och som inte svarade eller var mindre trevliga, kommer inte läsa folkhälsovetenskap på Uppsala universitet den närmaste tiden.


Kursen i sociologi är också den avslutad, den var något av det roligaste jag läst på mycket länge, en inspirerande kurs som gav många tankar och funderingar, på denna kurs fick jag ett VG. Sociologi kan jag tänka mig att läsa mera av.


Sommare har kommit och gått, jag hade tidig semester började vecka 25 - vecka 28, viket innebar att semesterns två första veckor hade dåligt väder, men vi var hemma och tog det lugnt.


Tisdag 24 juni köpte jag mig en ny bil, eller Sven köpte en bättre begagnad bil till mig, då jag inte längre kan köra volvon pga möglet i taket. Det blev en Mazda 626 årsmodell 2000 gått ca 15 000 mil och jag är mycket nöjd med den.


Har varit på lite småutflykter med tjejerna då Sven jobbade och bara skulle ha en veckas semester. Vi har varit bla till Furuvik, loppisrunda, Botanska, Fyrishov, åkt Ekerölinjen till Åland.


Tredje juli åkte vi till Norrköping för att gå på Harry Potter expedition, sedan som vi på hotell där, för att dagen efter åka till Öland där vi var i tre dagar som på Strand Nära, bed & breakfast.

Vi tittade bla på både Långe Jan och Erik, Ölands djurpark, alvaret, Böda skogsjärnväg, Gråborg ruin, Eketorps ruin mm. På måndag åkte vi till Kalmar där vi var till Svens kusiner där vi även sov över.


18 juli firade vi Thorbjörn om skulle fylla 60 år men grillmiddag hemma i Ramnäs, en trevlig kväll där jubilaren blev både hämtad och hemkörd.


31 juli åkte maken och tjejerna till Gotland där tjejerns skulle vara kvar tills fredagen veckan efter, vilket innebar att jag fick en lugn ensam vecka hemma då maken jobbade borta. Döttrarna kom hem på fredag men redan på söndag 10 augusti åkte yngsta dottern på ridläger. Stora dottern och jag tog en båttur till Åbo och tillbaka.


Idag började yngsta skolan hon ska börja i årskurs 8:a och stora börjar imorgon, hon går 2:an på gymnasiet, tidn går alltför fort!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 19 maj 2014 21:10

Igår lämnade jag in min intervention i folkhälsovtenskapen, den handlar om övervikt och fetma bland barn och ungdomar och hur man med hjälp av ökad fysisk aktivitet i skolan kan minska den. Imorgon blir det e-möte med min granskningsgrupp för disku...

Av Karolina - 16 maj 2014 13:54

Just nu skulle jag behöva fler timmar på dygnet. På söndag ska min intervention inom folkhälsovetenskap lämnas in, är inte helt klar med denna. Har dock producerat ca 6 - 7 sidor hittills har dock ett antal punkter kvar att skriva om.   Sedan...

Av Karolina - 6 maj 2014 20:46

Idag är det exakt 2 år sedan maken hade sina 3 hjärtstopp, men överlevde! Första hjärtstoppet fick han på cykel i ca 35 km / h. Tack vare Per, Elin och Per som gav hjärtlungräddning på olycksplatsen, makens bra grundkondition samt närheten till e...

Av Karolina - 5 maj 2014 21:22

Har just nu alldeles för mycket att göra! Pluggar som sagt heltid! 50% folkhälsovetenskap samt 50% sociologi, men idag är jag bara glad, då jag fått min enkät med följebrev och enkätdiskussion godkänd, och jag som var helt säker på att jag skulle f...

Av Karolina - 20 april 2014 21:12

Nu har jag jobbat klart för denna helg. Jobbat fredag tills idag, mycket att göra men det är skönt istället för att man ska jaga jobb. Idag när jag kom hem var jag jätte trött, maken hade tagit barnen med till farmor och farfar så det var tomt och ty...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards